0%

    Jawa 250 (tovární)

    V poválečných letech dochází k obrovskému rozšíření silničního motocyklového sportu a vzhledem k tomu, že se ještě nevyráběly závodní speciály, jezdci si upravovaly sériové cestovní motocykly. Vhodným typem byla např. Jawa 250 „pérák“, motocykl, jehož roční produkce činila v letech 1948-53 cca 60.000 kusů. Upravené motory však dosahovaly rychlostí až 140 km/h. Kromě úzkých řidítek jezdci měnili v řadě případů také sedlo, aby těžiště bylo posunuto více dozadu. Největším úspěchem upraveného motocyklu Jawa 250 „pérák“ bylo vítězství jezdce Vejvody ve Velké ceně Československa v Brně v roce 1950.

    Výrobce: Zbrojovka Ing. Janeček Rok výroby: 1949 Motor: dvoudobý jednoválcový Chlazení: vzduchem Zdvih.objem: 248, 5 ccm Výkon: 9 Hp Max. rychlost: 110 km/h Váha: 115 kg

    In the postwar years there was a huge expansion of road motorcycling and due to the fact, that racing vehicles were not produced, riders adjusted series motorcycles. A good example was the type Jawa 250 "shuttlecock", a motorcycle, whose annual production was in the years 1948 - 1953 about 60,000 pieces. Modified engine reached speed up to 140 km / h. In addition to the narrow handlebar, riders changed in many cases also the seat - the center of gravity was moved further back. The greatest success of the modified Jawa 250 "shuttlecock" was, when rider Vejvoda won Grand Prix in Brno, Czechoslovakia in 1950.

    Manufacturer: : Zbrojovka Ing. Janeček Year of manufacture: 1949 Engine: two-stroke single cylinder Cooling: air Stroke volume: 248, 5 cc Power: 9 hp Max. speed: 110 km / h Weight: 115 kg

    Pro otáčení použijte ikony v pravém horním rohu, nebo volně otáčejte prstem či myší. Pro zvětšení klepněte na tlačítko Zoom Ikona rotace vpravo od tlačítka Play Ikona rotace. Objeví se lupa a vy si můžete prohlédnout zvětšeninu daného místa. Klepnutím do obrazu zůstane lupa na daném místě. Pro ukončení zvětšení opět klepněte na ikonu volného otáčení Ikona rotace.